top of page

Adójog

Az adózás területén gyakoriak a jogszabályi változások. 

Mindezek nyomon követése és megértése, valamint a gyakorlatba való átültetés szakértelmet és sokéves tapasztalatot igényel.

Szakembereink ezeket a terhet veszik le Önről és naprakész tudásukkal segítik Önt a mindennapok adózási kérdéseiben. Irodánk az adójog teljes területén nyújt átfogó szolgáltatást ügyfeleinek.

Mint adótanácsadó cég, segítséget nyújtunk a gazdasági jog, a társasági jog, az adójog és a gazdasági büntetőjog teljes területén.

Szakértőink rendelkezésére állnak mind eseti megbízás keretében, mind pedig tartós megbízatás formájában is, magánszemélyek, illetve vállalkozások számára.

Bármely adózási területen szeretne segítséget, felkészült tanácsadóink végig kísérik az Ön ügyét a probléma fellépésétől a végleges megoldásig.

Jogkövetési vizsgálat.

Mit jelent a jogkövetési vizsgálat? A jogkövetési vizsgálat jelentése: a NAV a jogkövetési vizsgálat keretében ellenőrizheti, hogy az adózó eleget tett-e a törvényben előírt adókötelezettségeinek, azokat határidőben, illetve az adó megállapítására, bevallására és megfizetésére alkalmas módon teljesíti-e? A jogkövetési vizsgálat menete: a jogkövetési vizsgálat a megbízólevél átvételével indul. Majd ezt követően az adóhatóság adatokat gyűjthet, betekinthet a saját és az adózó nyilvántartásában, bevallásába szereplő adatokba, tényekbe, körülményekbe, ellenőrizheti azok egyezőségét és valóságtartalmát, illetve vizsgálhatja a gazdasági események valódiságát is. Nem utolsó sorban pedig ellenőrzési tevékenységének támogatása érdekében adatokat gyűjthet másoktól is. A NAV revizor ellenőrzési eszközei meglehetősen sokrétűek. A jogkövetési vizsgálat határideje főszabály szerint 30 nap, tehát az adózónak ezen időintervallumon belül kell eleget tennie az illetékes adóhatóság idézésének, vagy lehetőség szerint elektronikus ügyintézés keretében – benyújtani a vizsgálat tárgyát képező dokumentumokat. A jogkövetési vizsgálat ideje alatt adó önellenőrzésre van lehetőség. Milyen esetekben indulhat cége ellen jogkövetési vizsgálat? Jogkövetési vizsgálat bármely adózónál és bármikor indulhat. Fontos tudni, hogy a jogkövetési vizsgálat az adóellenőrzés és büntetőeljárás előszobája lehet. Megindításának a legegyszerűbb és legbanálisabb okai is lehetnek. Történhet a rendkívül gyorsan változó jogszabályi környezet nem ismerete, az adminisztratív kötelezettségek határidőben történő teljesítésének elmulasztása, az alkalmazottak szabályszerű ki- és bejelentésének elmulasztása, vagy éppen rosszindulatú bejelentés miatt. Az utóbbi időben a KATA-s cégek vizsgálata ugyancsak a NAV ellenőrzések célkeresztjében állt, az adónem megszűnése ellenére a volt KATA-s adózók még vizsgálat alá vonhatók Az Európai Unióból beszerzett és azon belül értékesített áruk és szolgáltatások kontrolladatának /VIES/ eltérése szintén képezheti jogkövetési vizsgálat tárgyát. A cégek adózása során előfordul továbbá, hogy az ÁFA bevallásban más értékű fizetendő ÁFA összeg szerepel, vagy adott esetben az adózó egyáltalán nem nyújtott be bevallást. A NAV ezen esetekben is eljárást indíthat. Védekeznünk a jogkövetési eljárás megindítása ellen tehát nem is mindig egyszerű, adott esetekben pedig szinte lehetetlen! Mik lehetnek a jogkövetési vizsgálat jogkövetkezményei? A jogkövetési vizsgálat jobb esetben csak egy jegyzőkönyvvel zárul, amely megállapítja, hogy a cég eleget tett az iratmegőrzési és adózási kötelezettségének. A jegyzőkönyv számos esetben bizonyos cselekmények megtételére, például elmulasztott bevallás benyújtására hívja fel az adózó figyelmét, de rendelkezhet adóellenőrzés elrendeléséről , vagy mulasztási bírság kiszabásának lehetőségéről is. Mindezek szakmai értékelése és a további NAV vizsgálódás elkerülése érdekében forduljon bizalommal a jogszabályokat és joggyakorlatot ismerő profi csapatunkhoz. Ne felejtse, jogkövetési vizsgálat magánszemély esetén is lefolytatható. Miért érdemes a mi szakértői csapatunkat választani? A NAV-os szakmai múltunk és gyakorlati tapasztalatunk okán, mi nem csak a jogszabályokat ismerjük, hanem az aktuális NAV gyakorlatot is. Mi feltárjuk Ön előtt, hogy egy jogkövetési vizsgálat milyen kockázatokat hordoz vállalkozása számára és ezt követően, segítünk azok elkerülésében. A jogkövetési vizsgálat során törekszünk a lehetséges bírságok és az adóellenőrzés elkerülésére. Megbízásunk esetén Önnek személyesen semmit nem kell tennie! Amennyiben kérdésére nem találta meg a választ, úgy keressen bennünket és mi készséggel állunk rendelkezésére.

2

Adótanácsadás

Az adótanácsadás célja, hogy segítse a magánszemélyeket és a vállalkozásokat abban, hogy törvényesen minimalizálják az adófizetési kötelezettségeiket, optimalizálják adózási folyamataikat, és megfeleljenek a jogszabályi előírásoknak. Az adótanácsadók szakértők az adójogban és adózási szabályokban, így tanácsokat tudnak adni a következő területeken: 1.Adótervezés – Az adótanácsadó segít kialakítani a legmegfelelőbb adóstruktúrát, hogy a vállalat vagy magánszemély adóterhelése a lehető legkisebb legyen. Ez magában foglalja a különféle adókedvezmények, mentességek és levonások kihasználását. 2.Adójogszabályok betartása – A jogszabályok gyakran változnak, és az adótanácsadók segítenek abban, hogy a vállalkozások vagy magánszemélyek megfeleljenek a legfrissebb előírásoknak. 3.Adóbevallás elkészítése – Sok esetben az adótanácsadók részt vesznek az éves adóbevallások elkészítésében, hogy biztosítsák az összes levonás és jóváírás érvényesítését. 4.Adókockázatok kezelése – Az adótanácsadó segít felismerni az esetleges adókockázatokat és megoldásokat javasol azok kezelésére, minimalizálására. 5.Adóellenőrzések támogatása – Ha egy vállalkozás vagy magánszemély adóellenőrzésen esik át, az adótanácsadó segíthet a szükséges dokumentáció előkészítésében és az adóhatósággal való együttműködésben. Az adótanácsadás tehát egyszerre nyújt jogi, pénzügyi és adminisztratív segítséget, melynek célja, hogy az ügyfelek számára a legkedvezőbb adózási helyzetet biztosítsa, miközben teljesen megfelelnek a törvényi előírásoknak.

3

Felszámolás

A felszámolás célja a hitelezők kielégítése törvényben meghatározott módon. A felszámolási eljárás az adós, a hitelező, a végelszámoló, a cégbíróság vagy büntetőügyben eljáró bíróság kezdeményezése alapján indulhat. Amennyiben a hitelező kéri a felszámolási eljárás megindítását, akkor a kérelmében meg kell neveznie az adós tartozásának jogcímét, az esedékességet, majd azt, hogy miért tartja fizetőképtelennek az adóst. Az adós köteles 8 napon belül nyilatkozni a bíróságnak, hogy elismeri-e a kérelemben foglaltakat és kér-e a tartozás kiegyenlítésére haladékot. A bíróság a tartozás kiegyenlítésére maximum 45 napos határidőt engedélyezhet. A bíróság akkor állapít meg fizetésképtelenséget, ha az adós a tartozást a teljesítési idő lejáratát követő 20 napon belül nem egyenlítette ki, vagy nem vitatta és tartozását hitelezői felszólításra sem egyenlítette ki, vagy az adós a jogerős bírósági határozatban megállapított teljesítési határidőn túl nem egyenlítette ki a tartozását, ennek végrehajtása eredménytelen volt és a csődegyezség ellenére sem teljesítette a hitelezői követeléseket. A felszámolás részletszabályait csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény (felszámolás törvény). tartalmazza. A felszámolás időtartalma max. 2 év lehet.

4

Adóellenőrzés

Az adóellenőrzés célja, hogy az adóhatóság (a NAV) meggyőződjön arról, hogy a vállalkozások és magánszemélyek megfelelően teljesítik-e adófizetési kötelezettségeiket, illetve a benyújtott adóbevallásokban és egyéb adatszolgáltatásokban szereplő információk valósak-e. Az adóellenőrzés során a hatóság különféle ellenőrzési módszerekkel igyekszik feltárni az esetleges hibákat, hiányosságokat, vagy a szándékos adóelkerülés jeleit. Az adóellenőrzés fő lépései és céljai a következők: 1.Dokumentumok vizsgálata – Az adóhatóság bekérheti és átnézheti a vállalkozás pénzügyi nyilvántartásait, számláit, szerződéseit, és egyéb, az adózási kötelezettségek teljesítését igazoló dokumentumokat. 2.Bevallások összehasonlítása – Az adóellenőrök a bevallásokban megadott adatokat összevetik a rendelkezésre álló más forrásokkal (pl. bankszámla-kivonatokkal, könyvelési adatbázisokkal, partnerek által jelentett tranzakciókkal) az eltérések vagy hiányosságok feltárása érdekében. 3.Kérdőívek és interjúk – Az adóellenőrök gyakran kérdéseket tesznek fel az érintett személyeknek vagy vezetőknek, hogy pontosabb képet kapjanak a vállalkozás működéséről és a pénzügyi folyamatokról. 4.Kockázatelemzés – A hatóság kockázati szempontok alapján dönthet arról, hogy mely vállalkozásokat vagy ügyfeleket ellenőrzi. Az adókockázatok felmérése alapján választják ki azokat az adózókat, akiknél valószínűbbek a hiányosságok vagy szabálytalanságok. 5.Megállapítások és szankciók – Az adóellenőrzés végén a hatóság megállapíthatja az esetleges adóhiányt, amely után adóbírságot vagy késedelmi kamatot vethet ki, ha szabálytalanságot talál. Súlyosabb esetekben, például adócsalás gyanúja esetén jogi lépéseket is kezdeményezhet. 6.Helyszíni ellenőrzés – Bizonyos esetekben az adóhatóság helyszíni ellenőrzést is tarthat, ahol közvetlenül vizsgálhatja a vállalkozás működését, raktárait, vagy akár a munkafolyamatokat is. Az adóellenőrzés tehát egy alapos vizsgálati folyamat, amely az adófizetők által szolgáltatott adatok hitelességét és pontosságát hivatott ellenőrizni, és amelynek célja az adófizetési kötelezettségek betartásának biztosítása, valamint a jogszabályoknak való megfelelés megőrzése.

Küldjön üzenetet vagy hívjon telefonon, hogy mielőbb segíthessünk.

Kétszer segít az, aki gyorsan segít.

bottom of page